måndag 3 oktober 2011

Hej ni som ska komma till oss i Matanana nu i Oktober

Jag har fått Anna Jessika Linas och Marias ankomsttider De andra tiderna kommer troligen snart men sänd ett litet mail till mig så att det inte blir något fel. Jag är redan Fredag den 7 Oktober på väg till Dar es salaam och har då med mig lilla Siamin, som ska på en kardiologisk undersökning för sitt hjärtfel. Även Justin är med för att få ordning på sitt visum så att han kan åka på en resa till Tyskland i December.
Mitt tel nr ar+255 787817462. Detta är Jemsids telnr +255717316464 och Matunda +255 682986265 som ska vara med på resan till Matanana.
Vi övernattar i Dar på Flex 2 hotell tel nr+255732998709 och dagen efter åker vi till Mekomi vildpark där vi gör en eftermiddagssafari och sedan en övernattning i Genesis hotell. Dagen efter blir det en morgonsafari, och på eftermiddagen går resan till Matanana. På kartan kan man se huvudvägen till Iringa, och sedan är det 70 km till Mafinga. Därefter på småvägar 22 km till Matanana.


Jag kommer att ha med mig Artimesia SOMMAR MALÖRT som har visat sig att vara ett bra förebyggande medel mot Malaria. Det kan även tas i samband med andra profylaxmedel) Det finns myggnät i Matanana för den som vill använda det.

Tänk på att växla till er eller ta ut på bankomaten (som finns på flygfältet) så ni har Tanzaniska Shilling. Rekomenderar att ni tar ut 400.000 shilling som är drygt 3000 skr ) Det är endast i Iringa som det sedan finns en bankomat.

Det som står på vår önskelista är att ni tar med IKEAS solcellslampor från Sverige (ser ut som en bordslampa) Dessa har visat sig vara mycket bra . Bra för er att använda här, och sen är vi så tacksamma om ni lämnar kvar dom åt oss.

Välkomna hit….
Det ska bli kul att lära känna er.
Läs i min blogg.  www.ewoutsbloggblogspot.com
Hälsningar Ewout
Ewout tel nr ar+255 787817462.
Jemsids telnr +255717316464
Matunda +255 682986265
Flex 2 hotell tel nr+255732998709

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar