tisdag 4 oktober 2011

Hälsningar till Lotta och alla andra från PUNDA
 
Mitt namn är Punda.(Punda betyder åsna på Swahili) Du kommer väl ihåg mig från Matanana . Jag är här med mina andra två släktingar. På något vis har du att göra med att vi är här men jag förstår inte riktig hur ???

Är du vår mamma tro? Jag blir lite förvirrad för jag tror inte att det var du som kom gående med oss från torkan i norra Tanzania och hur jag än stampar på datorn så kommer det ingen bild på dig. Ser du ut som oss?. Det är lite jobbig att jag har glömt hur du ser ut. Jag blandar nog ihop minnena men det som jag kommer ihåg är att du brydde dig så mycket om oss.


Vi har det bra i Matanana, men det är lite jobbig att det är så många olika människor som hjälper oss att hämta vatten. Hjälper och hjälper var väl att ta i för det mestadels vi som får slita medan dom går bakom oss och knaprar på ett sockerrör eller något liknande. Det gör att vi inte alltid vet vilket håll vi ska gå åt eller hur dessa förvirrade människor vill ha det så jag är inte riktig nöjd med situationen.
Jag vet ju att du bryr dig om oss och nu vill vi att du hjälper oss att uppmana Babu att få ordning på bärselarna och organisationen kring vattenhämtandet. Jag är lite nervös för att jag använder Babus dator utan lov och fast jag försöker att vara försiktig så ser datorn inte likadant ut som när jag började skriva. Försökt göra rent skärmen med svansen med den blev ändå inte som den var från början men jag hoppas att han glömmer att ta med glasögonen för då ser han nog  inte att jag varit här..

Snälla Lotta !!! Glöm inte dina vänner i Matanana. Alla är så glada att du finns och Babu tackar för pengarna som du sände med Jessica och Sanna.
Hälsningar från oss Åsnorna i Matanana …..Ihaaaaaa Ihaaaa




      Vi har vuxit ganska bra.. Här har vi fått mat av Babu....





,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar