söndag 9 oktober 2011

Det var en jobbig upplevelse !!!!

Jag sov ute för att testa den nybyggda gurtsen = filt kojan. Salome och Felisian kom och väckte mig. DET HAR VARIT INBROTT !!!! Någon kom in i huset och släpade ut några väskor." När jag tittade på situationen så visade det sig att betydande pengar som var gömda under väskan var försvunna !!! och väskorna låg ute på gården.

Min första tanken var då. Vad gör jag i detta land??? Har detta varit ett internt jobb ? och det gör saken så illa. JAG KAN INTE LITA PÅ NÅGON!!!!!!
Borde givetvis ha skaffat kassaskåp och säkerhetslås. Sjutillhållarlås och bom för dörren . En total stämning av ängslan och misstroende.
Om inte förr så är det då som jag har förlorat min pågående kamp. De flesta västerländare som jag känner här har valt att distansera sig från det Afrikanska men jag avundas dem inte. Instängd utestängd visserligen med pengarna kvar men till vilket pris.

Afrika borde efter alla kalkyler vara en rik kontinent. Problemet sitter i det mentala. Vi måste överlasta för att få ekonomi , vi måste stjäla för att överleva, vi måste ljuga för att klara oss.
Min reaktion för att hantera det hela är att se mig som en Kristus lärjunge. Du är ensam i detta och du blir starkt ansatt för att du väljer väg.

Min allt starkare insikt är att AFRIKAS SITUATION ÄR ETT ANDLIGT/SPIRITUELLT PROBLEM.

Ska nu snabbt åka hem for att gulla lite med Johannes!!!!
Ha det så bra alla vänner…
Ewout.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar