torsdag 7 november 2013

Det är numera en glädje att åka till Bumalyinga.

Här står Drottningen Jessica och har stor kontroll över verksamheten. Det är en glädje att se den "nya" Jessica. Hon har verkligen växt med uppgiften. Jag beundrar verkligen henne och hennes arbete. Tror att även Linnea ska ha en del av berömmet. Men Linneas arbete förknippar jag mera till CCY skolbygget som växer fram som en fjäril i ödemarken. Det är med glädje som jag ser skolvisionen bli verklighet. Vet inte om jag redan nu borde ställa mig i kön för att anmäla våra barn till att kunna vara givna elever där. Tack för Ert stora engagemang och arbete!!!!

Det var den positiva sidan. Den sorgliga sidan är att Moyo kwa Moyo har hamnat i en djup ekonomisk svacka.
Så djup så att existensen är hotad. Volontärer och givare drar sig undan som från ett sjunkande skepp. Även Immigrations myndigheter tycks vädra möjligheter till corupt handlande. Jag blir hårt ansatt och de hotar med utvisning men som tur är så ar jag gift här och har starka vänner . Att veta att det handlar om många barns framtid skakar mig mer än vad jag kan finna ord för. Min kreativitet urholkas. Är starkt beroende av stöd och uppmuntran..


Hälsningar Ewout






 
 


,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar