måndag 10 oktober 2011

Ibland kan det bli för mycket till och med för Ewout.

Är i Dar för att ordna med bakrutan till bilen och för att ta Siamin till kardiologen. Ska också hämta 7 volontärer och handla förnödenheter och hjälpa Justin med att få sitt visum för resan till Tyskland.
Trafiken är verkligen svår här. Att hitta är inte lätt i denna miljonstad. I går kväll kom jag helt fel och det var svårt att fråga om vägen delvis för att jag inte visste vad jag skulle fråga och dels för att folk är ganska fientligt inställd till en ensam vit person som har kommit vilse. Rånhotet låg tätt i luften.

När jag kom med Siamin till det stora lasarettet i Dar es salaam så begärde dom en remiss från ett lasarett, och det spelade inte någon roll från vilket lasarett och jag kunde inte få dem att förstå att jag var på ett lasarett där jag stod. Så nu måste jag leta rätt på ett annat lasarett för att få en remiss. Så tro mig!!! det kan bli för mycket även för Ewout.

Mitt i alltihop så fick jag besked från någon i Mafinga om jag kunde leta rätt på dennes barn som hade blivit hemlösa i Dar es salaam helt lustig och hastigt. Tyvärr har min telefon problem med vatten och sand från stranden. Tror mig det kan bli för mycket.

Siamin och jag har trots allt en härlig tid. Siamin badar som en groda. I timmar är hon i vattnet leker och plaskar. När jag är med henne så är hon så härlig. Hon leker att hon rider häst och hon manar mig till krumbukter och det är verkligen underbart att vara den som visar Afrikas stränder för ett Afrikansk barn. Måste kämpa vidare nu ...... Önska mig lycka till.

Kramar Ewout

2 kommentarer:

  1. Du är stark! Allt kommer lösa sig!
    kram petra

    SvaraRadera
  2. Hej Ewout!
    Blir så himlans sugen på att volontärarbeta hos er när jag läser om allt ni gör. Vet inte hur jag ska uttrycka mig mer än att det känns som att det är det här jag borde göra.
    Ska jobba ihop lite mer pengar så ska jag försöka ta mig ner till Tanzania och Matanana i vinter/vår.

    Varma hälsningar
    Anna Hamnevik

    SvaraRadera