söndag 3 juli 2011

Hej vännerna . Hoppas att ni har en fantastisk tid. Och att jag kan få höra mera om era upplevelser. Kan ni tänka er att länka era bloggar m.m till min blogg och kan ni sända bilder till Catharina Lind ?
Jag beklagar att jag har sänt för lite pengar med Jemsid. Och tackar för att ni har hjälpt till med att låna. Om jag får uppgifter om vad ni lagt ut och till vilket konto jag kan återgälda, så kommer pengarna genast. Är även tacksam för kritik/ kommentarer och tips om hur jag kan förbättra kontakter med framtida volontärer .


Det händer fantastiska saker. I Tyskland har nu en grupp bildats för att förbereda ett Healscenter i Matanana. Jonas Koch och hans far Thomas har tillsammans med mer än 30 medlemmar bildat en Ideell förening . Föreningens namn är  "Matanana .V Huduma Moyo kva Moyo". De vill arbeta med hälsosituationen här och framförallt Hiv-Aids och då sarskilt med naturmediciner. Jag har stora förväntningar på detta samarbete!!!!! I Mail adressen jonas Koch koch-jonas@gmail.com
Vi har även fått en vänkontakt med Jeroen van Laar (holländare) Hans Mail adress är jeroen.58@gmail.com Jeroen har bott i Tanzania i 5 år. Han har ett förhållande med en Tanzanisk kvinna "Winny" och de har en 8 månaders dotter.

Jeroen vill förbinda sig med oss och han har ambitionen att ta hand om bokföringen här. Han vill även arbeta för att vi får en mera internationell hemsida!!!
Kraftfulla medarbetare. Det är tydlig att vi kommer att kunna påverka utvecklingen i denna mest Aidsdrabbade delen av Tanzania.

Kramar till er alla från oss i Matanana...

1 kommentar:

  1. Hej! Är så kul och intressant att följa din blogg då jag ska komma ner i 8 veckor f.o.m 12 oktober! Är jätte svårt att veta vad som egentligen prioriteras just nu, dvs vad ska man ta med sig ner till er? Är det kläder som behövs, leksaker, verktyg osv? Hör gärna av dig till mig; olsson.lina@hotmail.com och kom med lite bra tips vad man ska tänka på :) Mycket som snurrar i huvudet just nu ju mer det närmar sig... MVH Lina Olsson

    SvaraRadera