tisdag 18 oktober 2011

Hej igen alla vänner,

Det är måndag nu och arbetsuppgifterna står på kö. Men först ska jag gulla med lilla Johannes. Jag måste också ägna mig lite särskilt åt lilla Sara. Barnen behöver mineraler och vitaminer. Vill ge uppdraget åt kommande volontärer att ta med sig från Sverige.
Jag är ganska ofta och sover på mitt kontor i Changalauwi. Det är avkopplande att ägna mig åt datorn där, och det är avkopplande att inte alltid vara den som alla kommer till med frågor.
Sanna och Jessika har skaffat sig en hundvalp och en liten katt. Efter en kort tid är dessa två djur helt som västerländska djur. Vill bli buren och gullad med och är kräsna med maten och är snart helt olämpliga att klara sig i Afrikas tuffa miljö. Fasar för den dag då Sanna och Jessika åker hem till Sverige igen för jag ser ju hur bundna dessa djur är till sina mattar.

Det skulle vara roligt att få många inlägg, bilder och länkningar till bloggen. Många volontärer och besökare har varit hos oss/och läsarna är säkert intresserade av dessa personers erfarenheter.

Kram från Ewout…

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Jag började skriva på en kommentar som troligen skickades halvfärdig.

    Jag skrev att jag gärna vill veta mer om de personer du nämner. Som Sara i detta inlägg. Vem är hon och varför ska du ägna dig lite extra åt henne? Och gärna följa upp andra personer som du nämnt.

    Tack för en spännande och annorlunda blogg.

    SvaraRadera