lördag 28 maj 2011

Hej vännerna.

Mår lite illa. Glasögonen gick sönder och jag får ont i huvudet av fel glasögon. Kom just till Dar es Salaam från Zanzibar och havet var påfrestande för magen. Snabbmaten tål inte så mycket sjö förrän man blir sjösjuk på den.
Jag var och orienterade mig om boende och resande på Zanzibar. Ön är vackert grön och ganska välordnat. Stränderna är härliga men det ar ganska dyrt att bo och vara på denna paradisiska Ö. Norra Zanzibar är mera ungdomlig med discostämning. Östra Zanzibar lugnt och med familjestämning. Stone town turistmässig och många strandraggare. Det ska bli festival i Juni .


De resenärer som har bokat genom volontärresor kommer att få uppleva mängder av spännande kontakter. På kvällen äter man med fördel i Garden. En stor mängd av matstånd tävlar om att fresta hungriga kunder. Hela grillade krabbor stora räkor juce på sockerrör och härliga pizzor. Det kryllar av liv. Man kan gå efteråt och se Afrikansk dans så det finns mycket att göra.

Mitt pågående projekt med att hjälpa en mamma med 5 småbarn känns som ett svårt projekt. Problemen som ligger framför denna familjs framtid är ofantliga. Ska jag ge upp och bara gå därifrån ? Vet att Salome skulle säga ”EWOUT du kan inte lösa ALLA problem!" men jag vet även att jag kommer att få mardrömmar om jag inte gör det som jag kan göra!!!! Har redan börjat drömma om dessa fina ungar som nedgångna tiggarbarn. HJÄLP!!!!!!!!!!!

Hälsningar Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar