lördag 7 maj 2011

Kära vänner !!!!


Tyvärr utryckte jag mig nog  inte så klart  så det kunde uppfattas som om att vi inte ville ha fler volontärer i Augusti. Vi vill gärna ha volontärer men jag kan se framför mig att det blir mycket i Augusti och då är det kanske inte så lätt att räcka till som vi önskar för Volontärerna.

Projektet med att få skolorna i vårt verksamhetsområde att sluta slå barnen tycks bli en succe. Den ena läraren efter den andra lovar att verkligen försöka att lyckas med disciplinen utan att slå barnen.
Projektet är stort upplagt, och jag arbetar mera än vad som är helt nyttig men det är för ett gott ändamål och jag mår bra när resultatet ser ut att bli som förväntat. Moyo kva Moyo står för uppmuntrande och stöttande till lärarna och jag har fått myndigheten och skolledningen att stå för kontrollen och att se till att lärarna håller sig inom lagen.
En kommentar från en lärare : ”När jag slår många barn så känns det som om jag har fått stryk själv!!”Ambitionen är att även få ordning på att flickor blir utnyttjade av lärare. Men denna fråga sopas gång på gång under mattan. Vi har mycket arbete kvar innan detta beteende blir stävjat och jag behöver ha allt stöd jag kan få. Volontärerna kan hjälpa till med Engelsk club. Men jag behöver även ekonomiska medel för att kunna ordna workshop m.m.

Vi pratade även om de svenska volontärerna som resurs med engelskan. Rektorn till den skola som ligger nära vårt projekt var ganska skeptisk. Volontärernas klädstil stör den klädstil som vi har som krav till våra ungdomar. Vi måste ta detta på allvar. Den accepterade klädstilen som finns i Sverige är INTE accepterad här. Korta kortbyxor och korta linnen och kjolar ÄR INTE ACCEPTERAT!!!!!!!! Tänk på det är ni snälla annars utestänger ni er från den gemenskap som ni kom hit för att uppleva!!!

Vänliga hälsningar från Ewout...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar