torsdag 5 maj 2011

Det blev lyckat !!!

Ca 40 deltagare kom till kreativitetstävlingen. Några riktig bra alster sen en del köpesaker och en hel del skräp. Men syftet tycker jag att vi uppnådde. Det var fokus på att det är och lönsamt med kreativitet. Efteråt kunde många sälja sina alster. Jag köpte det mesta. Anser att det är bättre att betala för en vara än att bara ge pengar som en allmosa. En välsnidad stol var första priset. Andra priset en pall i kreativ stil. Sen var det flätade alster, korgar, hattar en hel del trampcyklar, spjut skulpturer leksaker m.m. Måste verkligen få ordning på att kunna sända saker till Sverige. Är helt övertygad om att många av alstren skulle vara attraktiva att sälja i Sverige. Framförallt om man vet bakgrunden och har ett hum om vilka som har tillverkat sakerna.

Vi behöver ha många bilder. !!! Snälla ni som har varit här och har tagit bilder.. SÄND DEM TILL Catharina Lind  cathnilla@msn.com
Vill även puffa för att ni som kan länkar till ewout bloggen (det är Catharina Lind som redigerar denna blogg) Och ännu en fråga… Kan ni tipsa mig om bra bloggar ? Jag trivs med att skriva och tror att en innehållsrik blogg skulle kunna utveckla mitt skrivande. Jag tror att människor skulle kunna uppskatta att läsa ur den unika vinkel som jag får uppleva.

Idag blir det en resa. Nio st tillsammans med Volontärerna till den mormor med ett elakartat sår . Hoppas att saltlösnings tvättningen var en bra behandlings metod. I vilket fall som helst behöver vi se till henne och se om vi ska fortsätta som vi påbörjat eller om vi ska ändra behandlingen, eller om vi behöver ta henne till lasarettet. Resan till dit hon bor är en upplevelse i sig . Sist fastnade vi ordentlig i en lervälling. Det är långt bort om allfärdsvägar. Och de få människor man ser tittar förvånat att en bil har tagit sig in i deras område utan vägar.
Jag sätter på bilradion med häftig musik och barnen efter vägen börjar dansa och sjunga.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar