söndag 10 april 2011

Den Afrikanska penninga attetyden är jobbig. Om man förskotterar ett arbete så händer det ofta att vederbörande beklagar sig att pengarna är förbrukade innan han har påbörjad arbetet. "min pappa dog", "behövde pengarna för skolavgifter" m.m. Skälen är många, så han ber om ytterligare pengar.
Ska man ge eller är det bara att avbryta samarbetet ? Till slut är det allt färre som kan anses sköta penning hanteringen. Om jag är sträng så får jag allt färre att samarbeta med och om jag är slapp så blir jag utnyttjad.!!!!!!

Skjutsade Salome och Felician till bussen till Nairobi. De går en Waldorfskolelärar utbildning. Jag kommer att sakna min älskade Salome.

En spännande person har kommit till oss. "Matunda" Han är konstnär och musiker . Han önskar att vara med volontärerna och ha trumkurs med dem. Hoppas att de kommer igång. Kreativitet är en sällsynt vara här.

Hälsningar Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar