måndag 4 april 2011

Bild av Olof Brinck

Vi är OK !!!
Vi kämpar och tror på framtiden!!! Jag kan nu av egen erfarenhet säga att svårigheter inte är bara av onda. Känner att vi har växt av de svårigheter som drabbade projektet. Det känns som att sammanhållningen är starkare nu, dels mellan oss som är på projektet men även med de människor som utifrån stöttar vår verksamhet.!
Det ska bli spännande att se hur det blir nu på onsdag, när människorna från byn kommer på en arbetsdag. Den brandskadade delen av huset ska rivas och städas bort. Jag räknar med att denna inbjudan till gemensam arbetsdag kommer även att betyda mycket för gemenskapen här lokalt. Att byn kommer att känna sig mera involverad i arbetet som görs här.

Vi har några fantastiska killar här på besök. Rasta ar en konstnärlig arbetsivrig Afrikan. Han är för mig ett starkt exempel på en handlingskraftig Afrikan. En sådan att satsa på och att hålla i hand i en utveckling. Han tar kraftfullt hand om landskaps utvecklingen kring vårt boende.
Det ska byggas några tältplatser så att vi är rustade att ta emot de gäster som vi hoppas på kommer och berikar situationen här. Tält boende är populärt i safari sammanhang. Kraftiga stora tält placerade på en uppbyggnad och med ett bra tak över tältet. En dubbelsäng bord och stolar, ett helt eget trygg boende fritt från insekter och mygg.( Kom och prova, så ska ni se hur bra man kan bo här.)

Freddy är en av mina vänner från Iringa. Han har en camping strax utanför Iringa. BAWANY heter platsen. I Bawani har jag min Iringa hemma. Känner mig mycket hemma där. När jag kom dit vid ett tillfälle,( Jag var ordentlig sjuk.) så lyftes jag resolut ut ur bilen och blev totalt omhändertagen. Det var inget att diskutera om. Nu skulle jag bara acceptera att de tog hand om mig!!!
Freddy hjälper mig nu att planera och han är min tolk när vi är i arbete.

Matunda  är en Rasta kille som jag känner från den fina stranden Kipepeo söder om Dar es Salaam. Matunda är musiker ock konstnär. Han vill bli lärare och han vill vara med i vår verksamhet.
Förutom att han musicerar och lär ut Afrikanska danser till volontärerna, så har han nu även startat en liten grupp med ungdomar . De gör akrobatik !!!!
Vårt nya Allhus är knappt klart men redan har huset bidragit till en mängd konstnärliga aktiviteter...

Måste kila iväg nu.. Vi hörs. Kramar till er alla …
Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar