lördag 30 april 2011

Tror att jag måste säga nej till att fler volontärer kommer i Augusti. Det är mycket på gång då. Det blir en conferans om naturmediciner och Salome ska föda.
Thomas Coog och hans son Jonas är stark inställda på att det ska bli en sjukstuga med alternativmedicin i Matanana. Detta tillsammans med en Waldorfskola. Ett kulturcentrum med restaurang och en konstskola . Det kommer att i sin helhet bli en betydande kulturell och social ansammling.
Sättet varpå allt detta är möjlig är att varje delverksamhet har sin egen drivande person. Min uppgift är att hålla styr på helheten. att stödja den ansvarige.
Idag är det måndag och Salome ska komma hem ikväll.

Volontärerna vill åka till Iringa…..
Det har samlats in pengar till inredningen av det hus som ska återuppbyggas och volontärerna vill nu åka till Iringa för att ta ut dessa pengar. Vi håller redan på att köpa in madrasser fastän återuppbyggnaden knappt börjat. Barnen far lite illa i den lilla skollokalen där de nu tränger ihop sig. Den fuktiga luften gör att små infektioner blommar upp. Trångboddheten och fukten var det som fick oss att bygga det nu nedbrunna huset. Men nu är vi tydligen tillbaka i det gamla problemet igen.

Hälsningar från oss i Matanana….

2 kommentarer:

  1. Varför känner jag mig så sorgsen när jag läser ditt inlägg? Kanske för att vi aldrig räcker till.....

    SvaraRadera
  2. Ingrid!!!.
    Känn dig inte sorgsen. Ni volontärer räcker verkligen till och gör ett gott jobb. Det handlar mer om att vi har mycket som händer i höst och därmed inte hinner finnas till på det sätt vi önskar.

    SvaraRadera