tisdag 19 april 2011

Hej vännerna !!!!

Finner mig gång på gång att slåss med folk. Fattar inte var min ilska kommer ifrån, och jag borde åtminstone kolla först om jag tror mig rå på den som har väckt min ilska. Står plötsligen och brottas med en stor bastant typ. Visserligen försökte han att lura mig men det är ingen orsak att jag ska slåss. Finner mig även att jag kaxar upp ett helt gäng som inte håller måttet , eller så som sist att jag står och läxar upp en polis. "Ewout sluta slåss" är vad jag måste lära mig för en vacker dag så får jag sota för min okontrollerade ilska.....
Men visst blir man arg när människor bara ser pengar som sin ledstjärna. Folk vill hjälpa mig med det som de säger är ett så behjärtansvärt arbete som jag utför men i slutet på en liten insats som de gör så är det dags för orimliga ersättningar.
Nej jag måste nog ha min ilska kvar för annars så blir jag helt utnyttjad. Fast jag borde som sagt väga in min motståndare. Killen idag kom jag bara åt att slå i magen. (Han var så stor, så jag nådde inte riktig upp till hans bröst) Jag kunde hålla honom stången. men jag måste tacka min lyckliga stjärna att han var ganska trög.!!

Vi var i Bagamoyo "staden där jag lämnade mitt hjärta" En historisk fascinerande plats. En historisk tung plats där slavhandel fortfarande finns i "väggarna" på många hus. Men allt är i förfall, och det historiska kommer snart inte att synas längre.
Här gjorde vi en insats att rädda Bagamoyos skulpturskola från undergång. Vet inte om det kommer att lyckas men jag klarar inte av att bara låta denna viktiga plats med sin viktiga uppgift gå förlorad.....
Längtar efter min Salome. Vi är på var sitt håll men förhoppningsvis ses vi snart igen..

Kramar från Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar