söndag 17 april 2011

Kära läsare !!!

Uppskattar om ni styr in mig på det som intresserar Er. Livet för övrigt styr inte alltid in mig på det som intresserar mig, men det är väl en del av den verklighet som vi alla kämpar med.

Är i Dar es salaam för att hämta tre volontärer. Det är alltid spännande att navigera i denna stad kryssande mellan oändliga köer. Ser knappt bilen framför på grund av avgaserna. Sen har man en bil bakom sig som uppenbarligen inte har några bromsar. Men Ewout han gillar äventyr och han tycks få vad han tål. Är några dagar i Bagemoyo.
Den historiska slavstaden är fascinerande. Hjälper här en skulpturskola som tidigare var stödd av en Svensk ideell förening, men sen denna förening avslutad sitt stöd, så kämpar denna lilla skara med Afrikaner mot sin undergång. Det tycks nära nog omöjlig för en Afrikans grupp att överleva. Skulptur, kultur och konstnärlighet är så viktiga ingredienser här så att jag kommer nog att vara någon fadder för Bagamoyo skulpturskolan. (undrar vad Salome kommer att säga nar hon hör att jag engagerar mig i ytterliga uppgifter........???)

Undersöker vart jag ska ta vägen med tjejen som behöver en hjärtoperation. Än så länge har jag kommit underfund med att det ar möjlig att få en operation genomförd i Dar es salaam, men det kommer att bli mycket dyrt, ca 35.000 skr har nämnts så nu måste vi se igen om det är möjlig att tigga till dessa pengar, eller om vi måste svika Ciamin och förklara att vi inte kan hjälpa henne. Nu vet jag iallafall vart vi ska vända oss och jag behöver få ett litet förhandsbesked om det är realistisk att hjälpa eller inte..............
Hälsningar Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar