lördag 30 april 2011

Påsken i Sverige!!!
Har ni varit till kyrkan!!! Har ni ätit alldeles för många ägg. Har ni tagit en god bakelse på det mysigaste fik ni känner till? Kyrkan blev det bra?? Kom påskbudskapet fram så att ni darrade av iver? Det var kanske kallt och blåsig, så ni inte kunde sitta ute och njuta av bakelsen. Sen kändes magen inte riktig bra när ni hade slagit ett nytt rekord i intagandet. Jag letar efter glädjen och meningen med tillvaron. Dailama yttrade sig att meningen med livet är att ha glädje. Ja varför inte . I den verkliga glädjen finns inte svek och oegentligheter. I den verkliga glädjen finns gemenskap samhörighet trygghet m.m.
Jag finner glädje i att hjälpa andra människor. Men sedan rätt vad det är, så förbyts glädjen i att jag känner mig utnyttjad eller lurad. Jag är lite tjatig på detta tema, men generositet tolkas här som oseriöst . En generations människa ska utnyttjas. Mera kan man ta av den som ger. Han som aldrig tar upp liftare kan obehindrad åka vidare, medan han som tar med liftare när det är möjlig. Han ska känna sig skyldig när han inte kan ta flera liftare .Känner att jag måste unna mig en paus. En liten semesterresa med Salome skulle kännas bra. Salome har en ordentlig putmage nu och faktum att vi kommer att få ett barn är en påtaglig verklighet. Vad sägs om Sofia. Sofi Capricosa, eller bara Sofi. Jag har så många frågor som man skulle behöva ha en klok persons svar på. Men nu är det andra som frågar mig, andra som förväntar sig kloka svar av mig....

Vi är med Vittnes till läkare hon har så besvärliga sår . Bakterie infektioner som tycks spridas på grund av att det är varm fuktig i barnens sovrum. Vi vädrar efter bästa förmåga, men det är helt enkelt för trångt nu när det stora huset är under återuppbyggnad. Även skolan har blivit lidande av den tillfälliga trångboddheten.. Barnen sover i skollokalen och skolverksamheten har blivit lidande. Varje sak behöver sin plats och det är svårt under nuvarande situation. Funderar starkt på att stänga lekiset en period tills vi kan vara korrekta och seriösa med verksamheten igen. Måste överhuvudtaget se vart vi står med skolverksamheten. Har svårt att få grepp det  och om vi kan förvänta oss stöd i från västvärlden. Tror i vilket fall som helst att vi måste begränsa oss tillsvidare till kindergarten och eventuellt till 6 års gruppen. Sen får framtiden utvisa hur det blir med grundskolan.
Ha det så gott alla där hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar