lördag 14 april 2012

Hej igen alla läsare...

Letar efter mina glasögon, och efter ett tag upptäcker jag att jag har dem redan på näsan!!
Jag ska ju fylla 70 år den 7 Juli och på önskelistan står en liten resa till stranden med min älskade familj. Tror att även Siamin borde få följa med. Hon och Akisa funkar så bra ihop. Tjejfnittret känns välgörande. Akisa och Siamin är mycket bra barnpassning för Johannes och det kommer att behövas bra barnpassning, för Johannes är så bedårande så han hamnar i allas uppmärksamhet. Hur ska jag kunna skydda min älskade pojke från negativ påverkan. ?

I västvärlden uppstår det en mängd överflödsproblem "i -lands" problem. Ungdomar tappar fotfästet i det som överflödet skapar. Tillhörighetsproblem, allt är inriktat på materia och intellektet. Handlingskraften och livserfarenheter med svårigheter är understimulerade.
Denna obalans yttrar sig i extrem bortskämdhet och ibland till självmordstankar, anorexia och även att skära sig och vara deprimerad.
I Sverige finns en mängd med psykologer , terapeuter m.m men att komma bort från det som är orsaken till problemet kan vara en nog så bra terapi. Att få komma bland människor / ungdomar som har den motsatta situationen = understimulans av intellektet och att arbeta från tidiga morgonen till sena kvällen att inte ha mer än det nödvändigaste för sina behov. Att konfrontera de olika kategoriernas ungdomar med varandra under stabil kraftfull ledning kan vara en lösning för förbättring av båda kategoriernas situation.

En lämplig handledare (Jeroen van Laar) har anmält sitt interesse att tillsammans med Salome och mig att axla några enstaka situationer för att utröna vilka resultat vi kan uppnå. Förutsättningen är att vi blir välinformerade om bakgrundsituationen och att vi får ersättning för våra insatser.

Hälsningar Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar