söndag 27 mars 2011

Hej kommande Volontärer .

Det är ni som kommer till oss i Tanzania i April. Det ska bli rolig att lära känna Er. Här är det full aktivitet  med barnen skörden och byggande så jag hoppas att ni är laddade.

Det blir jag som hämtar från Dar es salaam. Vi ska övernatta på hotell Kipepeo vid den fantastiska stranden söder om Dar es salaam. Safarin kommer vi troligen att göra senare när vi har varit i Matanana ett kortare tag innan.

Safarin blir då i Ruaha Nationalpark. Mitt tel nr ar Ewout +255 787817462 Salome +255 78626565120 . Jag ger er ett telefon nr till vår betrodda taxi i Dar es salaam nl. Ernest +255754491929

Ni behöver ha 50 USD tillgängliga för visum. Det går bra att växla eller ta ut Tanzanien Shilling på bankomaten vid flygfältet . Stölder är ganska vanliga i Tanzania så håll god kontroll på era värdesaker.

Eftersom vi kommer att vara på stranden så behöver ni ha baddräkt om ni vill bada.
I Matanana är det slutet på regnperioden så det innebär att det kan bli lite kylig.

Några saker som är efterlängtade är Snickeri sågar. Säkerhetsnålar och plåster. Mjuka kritor till barnen, silvertape Engelska ungdomsböcker. Ta med sovsäck eller sovtäcke. Myggnät. (finns även här).

Kommunisera gärna mera med mig om funderingar kring resan om ni har särskilda intressen önskemål allergier eller vad ni än kommer på.

Vi hörs
Hälsningar Ewout.


http://www.yatima.se/   
www.ewoutsblogg.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar