måndag 6 september 2010

Nu har vi tagit oss till Iringa. Det började inte så bra i morse Min order var att vi skulle ses kl 9 på måndag morgon. Men nu är det ju så att kl nio kan även tolkas som kl tre på eftermiddagen. Då är kl 0 kl 6 på morgonen är 0 Tanz tid och kl ett = kl. 7 för då har dagen pågått en timme. Ja ni ser alla möjligheter till missförstånd!!! Men nu är Baba Evelina och jag i Iringa . Det stinkande såret drar till sig flugor, och människor baxar ifrån oss. Men nu ska vi kämpa!!!!! Vi har en tid för operation imorgon. Idag ska tiden ägnas åt inskrivning och förberedande medicinering.Jag har tagit på mig min bestämda min och tränger mig före i alla köer och försynta Baba Evelina lommar efter mig och hälsar artigt och tror att han måste släppa före alla andra.

Jag lämnade Baba Evelina ett tag och när jag kom tillbaka var det panik. Han berättade att de hade sagd åt honom att gå hem . Man hunsar med försvarslösa människor. Som tur var så är jag inte försvarslös och han hamnade till sist i väntsalen till operation. Tyvär är jag inte alltid så kaxsig. En bror till Baba Evelina hade kommit och då åkte fega jag hem. Jag  lämnade pengar och en telefon hos dem och är beredd att åka tillbaka till  om dom de behöver mig.  Fortsättning följer.......  Hälsningar frånEwout

Ps. Det här med att reda ut tiden ser nog lite rörigt ut. Hoppas ni har överseende med detta. D.s

  Kl 06 på morgonen är kl 0 Tanz tid.
  klockan 7 på morgonen är klockan ett  .
  Så kl 12 mitt på dagen är kl 6  Tanzanisk tid. Eftersom då dagen  har pågått i sex timmar. /Lite knepigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar