lördag 8 februari 2014

Tack till Catharina!

2014-02-08
Kära vänner!
Sitter i vårt lilla datorrum och skriver och tror på framtiden. Känner att svårigheter även kreerar möjligheter.
Att vi har internet i Matanana är ett litet mirakel i sig. Denna möjlighet har nu funnits ett tag men jag har inte klarat av att nyttja den. Det tycks delvis vara en generationssak att behärska den nya tekniken. Tidigare har jag fått åka till Mafinga där tillgången till internet var begränsad. Strömavbrott, inget nätverk, glömda glasögon m.m. Då har jag i förtvivlan åkt till Iringa ibland men även där kunde det krångla.

Under flera år har min vän Catharina Lind varit den som har redigerat, fört in och försett bloggen med bilder, och i största allmänhet rättad de största fadäser. Jag är oerhört tacksam för allt arbete som hon har lagt ned! Nu i och med att Linnea Grandell har tagit på sig lejonjobbet att få ordning på vår skrangliga ekonomi sa kan det vara bra att Linnea tillsvidare kan styra över vad bloggen ska innehålla och publicera mina inlägg. Jag trivs med att skriva flitigare nu när internet är mera tillgänglig för oss här i Matanana. Min förhoppning är att texten från bloggen kan vara första utkastet till den bok om mitt liv som jag sen länge har ämnat att skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar