måndag 29 augusti 2011




Vad är det för värld vi lever i ???

Läser i en tidning om hur illa situationen är i norra Kenya. Torkan är förödande. människor och djur svälter och törstar ihjäl. Och i den artikel som jag läser står det att av anslaget har inga pengar har sipprad igenom av alla miljoner som har skänkts till att nå de hjälpbehövande. Det anda som hade fungerat är vattentransport till uppsamlingslägren men det har nu dragits in på grund av pengabrist. Jag gråter en tår för världen!!.

Kan man inte fatta att det ända sättet att överleva är att få andra att överleva. Det andra sättet att hjälpa sig själv är att hjälpa andra.

Vill du ha en vän  var en vän. Vill du få kärlek ge kärlek. Självklara naturlagar som inte är så komplicerade. Ge och du ska få.!
Det sorgliga är att allt fler människor slutar att ge  därför att de inte vill gynna korrupta hjälporganisationer och tjänstemän.
Skulle vilja lasta en lastbil full med matvaror och hjälpa de behövande. Vilken glädje och livserfarenhet. Men då går jag över gränsen och riskerar att sabba vårt fungerande projekt.
Salome tittar redan strängt på mig när jag gör ansatser att lösa övermänskliga problem på nära håll......

Hälsningar Ewout


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar