måndag 22 augusti 2011

Hej kära läsare !!!

Här kämpar vi på men trots att vi har medvind så kan det vara kämpigt ändå. Medvinden yttrar sig i att allt fler vill starta sidoverksamheter en vilja att utveckla något och jag fröjdas över det. Men i slutändan har jag då mindre stöd att fullfölja det som har påbörjats. Alla glada positiva besökare äter och sover hos oss ,de lånar bilen och använder våra tillgångar. Alldeles fantastisk!!! men ibland min kassa betänklig tom. Jag älskar allt som händer men Salome tittar strängt på mig. " Du glömde att ta betalt !!! " Ja det är inte lätt att vara som man är..........

Ewout älskar att ha något stort på gång och visst blir han bönhörd.
Våra tyska vänner har nu har anordnat ett seminarium för naturmediciner ( särskilt med tanke på de AIDS infekterade människorna) Är nu även igång att planera för byggandet av en liten klinik. Planen är att det ska bli ett centrum för  "Anamed naturmedel " för södra Tanzania. Redan till nästa vecka kommer det att finnas en tysk kunnig sjuksköterska och en person som ska följa upp allt som nu byggs upp på seminariet occh mark till framtida byggandet ska inköpas.

Här är en sådan märklig händelse igen. Jag pekar ut den mark som jag anser är den bästa byggplatsen (nära Moyo kwa Moyo , men ändå avskild)  och nästa dag står ägaren och erbjuder oss att köpa hans mark. Faktum är att han bor långt bort från Matanana och jag har inte förstått hur han kan ha fått reda på att jag har pekat just på hans mark???!!!!

Sänder även detta mail  till Stefan så att han förstår att vi pö om pö har mera att erbjuda kring sjukvården.
Hur ser det ut med volontarer framöver ? Det är bra om du tar kontakt tidig  så att vi kan kommunisera. Det bästa vore om du ger blivande volontarer min mail adress, och uppmanar dem att maila till mig. Du kan då även förse dem med

www.yatima.se
  
www.ewoutsblogg.blogspot.com

Hälsningar Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar