torsdag 11 augusti 2011

Lilla Johannes är den mest förnöjsamma babyn jag har sett eller att det kanske är så att all omsorg som han är inbäddat i inte ger honom orsak att vara missnöjd.
Hans utseende domineras väldig mycket av att han är en blank (vit ) baby med mjukt lockig mörkblont hår men mycket ändras dagligen. Den blåa  ögonfärgen håller på bli brun och för var dag får ansiktet mera uttryck och blicken blir klarare.
Man visar inte babyn i onödan för omgivningen. och särskilt inte i den första veckan. Babyn är fortfarande försvarslös mot onda andar. Nästa period blir en månad så då tror jag att till och med jag får åka och stoltsera lite med denna ängel. Faktum är att jag märker att Johannes kommer att underlätta med kontakterna. Nu har även jag kommit ett steg närmare gemenskapen. Situationen visar att vi är och vill vara en del av byn.

Vi har en sådan där period igen då pengarna är slut och överföringen har dröjt  så nu  skrapar vi i förråden efter mat. Visserligen finns det majsmjöl men det kan bli tjatig när det är majsmjöl både till frukost lunch och middad och särskilt när tilltuggen och såsen saknas. Så Ewout får praktisera sin tes, att det är så bra med svårigheter för vi lär oss så mycket av det.!!!

Sandra har rest till Sverige och jag hoppas att hon snabbt förser Catharina Lind med bilder som ska komma i bloggen

Ha det så bra mina vänner....
Ewout...

Sandra har redan skickat bilder och dom finns här på bloggen. Mvh Catharina Lind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar