tisdag 9 augusti 2011

Nu har jag nog gjort bort mig. Nej det är inte det att jag har fått barn vid 69 års ålder. Nej nej det tycks inte störa någon här i den Afrikanska kulturen. Däremot att jag visar barnet för alla som kommer i närheten för så gör man inte.
Barnet behöver bli minst en månad  innan man deklarerar om nyförvärvet. Även detta att jag gladerligen berättar om vår lilla ängel är en tveksam historia så man kan konstatera att kulturerna är olika.

Jag kan bestämt  påstå att den första tiden  där modern är helt bunden till barnet är en överlägsen företeelse jämfört med västvärlden. Jag har bara hört Johannes gråta en gång och det var när Salome gick ut och lämnade Johannes hos sin far. Då drog det ihop sig lite och ett litet gråt förvred hans lilla ansikte. Men som tur var  så kom Salome genast in och då var gråten över. Jag längtar gärna till nästa steg och går redan och hoppas på stunden då Johannes  Akisa och jag kan göra små utflykter tillsammans.

Hälsningar från en stolt Baba Ewout....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar