torsdag 18 augusti 2011

Hej kära läsare !!!  Här kämpar vi på.
 
Trots att vi har medvind så kan det vara kämpigt.  Medvinden yttrar sig i att allt fler vill starta sidoverksamheter, viljan att utveckla något och jag fröjdas naturligtvis. Men i slutändan har jag då mindre stöd att fullfölja det som har påbörjats.
 
Alla glada positiva besökare äter och sover hos oss ,  de lånar bilen och använder våra tillgångar. Alldeles fantastisk!!! men min kassa kan vara betänkligt tom. Jag älskar allt som händer.
Salome tittar strängt på mig och säger. "Du glömde att ta betalt!!! " Ja det är inte lätt att vara som man är.....  Ewout älskar att ha något stort på gång och visst blir han bönhörd.

Våra Tyska vänner som har nu har ordnat ett seminarium för naturmediciner ( särskilt med tanke på de AIDS infekterade människorna) är nu även igång att planera för byggandet av en liten klinik. Planen är att det ska bli ett centrum för Anamed naturmedel för södra Tanzania. Redan till nästa vecka kommer det att finnas en Tysk kunnig sjuksköterska. En person ska följa upp allt som nu byggs upp på seminariet. Mark till framtida byggandet ska inköpas.

Här är en sådan märklig händelse igen. Jag pekar ut den mark som jag anser är den bästa byggplatsen (nära Moyo kwa Moyo  men ändå avskild) och nästa dag står ägaren och erbjuder oss att köpa hans mark. Faktum är att han bor långt bort från Matanana  och jag har inte förstått  hur han kan ha fått reda på att jag har pekat  på hans mark???!!!!

Sänder detta mail även till Stefan så att han förstår att vi pö om pö har mera att erbjuda kring sjukvården.
Hur ser det ut med volontärer framöver ? Det är bra om du tar kontakt tidigt  så att vi kan kommunisera. Det bästa vore om du ger blivande volontärer min mail adress, och uppmanar dem att maila till mig. Du kan då även förse dem med www.yatima.se    och  www.ewoutsblogg.blogspot.com

 


{0}
Favorit
{2}
 {0}
 {0}
{0}
{2}

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar