lördag 10 september 2011

Kära vänner.

Livet är verkligen inte så enkelt och en del gör det svårare för sig än andra. Vet inte om jag har så mycket val . Är i den situation som jag är på grund av min egen önskan och läggning. Som kräftan vill man gärna hitta vägar att kravla ut ur den situationen som man så lättvindig simmade in i
MEN VART FINNS UTGÅNGEN. ?? Den definitiva utgången kommer när jag kollar vippen. Det skrämmer mig inte särskilt mycket. Det som känns tungt är mina kära och de som har blivit beroende av mitt arbete. Dagens fundering är att inte dra mig tillbaka i en hastsituation, utan genom att mera pö om pö dra mig tillbaka. Pensionera mig och se vad som händer om jag ligger lågt. Det låter väl bra men verkligheten är den att jag inte hittar någon som tar ett verklig ansvar och jag känner det som om jag bär på en stor ryggsäck. De som jag tar till hjälp sätter sig gladeligen in i den redan överfulla ryggsäcken men Afrikanska medarbetare har svårt att se skillnaden på sitt åtagande i arbetet och sitt privat liv. ”Kan du hjälpa mig med min familjesituation ? Kan du hjälpa mig med min skuld? Mina föräldrar har avlidit Kan du hjälpa mig med begravningskostnader??”
Ryggsäcken blir bara tyngre och inga avlastande krafter dyker upp.!!!
Ni får gärna önska mig lycka till !!!!

Kramar från Ewout


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar