lördag 24 september 2011


Dagen går vidare…..
Eftermiddagens äventyr är att jag har blivit uppmärksammad på att det är en tjej 15 år gammal som far illa i Ululoe Jag tror att det är totalt fyra barn i familjen. Pappan har inte funnits på en lång tid och mamman dog i Aids för några dagar sedan.

Ryktet går nu att denna unga tjej blir sexuellt utnyttjad av en eller flera sluskar. Ska åka dit i eftermiddag och höra på vilket sätt vi kan vara till nytta. Nu efteråt kan jag berätta att jag fick bra resultat på mitt besök. Jag träffade byledningen och de är med på noterna att hålla efter förövarna. De yngre barnen har flyttad till mormorden som ska ansvara för dom. De tre yngsta ska vara så mycket som möjlig på vårt daghem i Uluole och 15-åringen ska flytta till släktingar i Mafinga. Hon ska först läkarundersökas för övergreppen har varit omfattande och risken för AIDS är självklart överhängande. Känns faktiskt skönt att huvudansvaret inte ligger hos oss längre.

Sanna och Jessika står och stampar för det är inte så lätt att komma igång med den uppgift som de har åtagit sig. N.1 är att färdigställa och inreda det nya huset i Bumulyainga. Jag borde prioritera så att de kan få hjälp med handverkare och att de kan få någon trygghet med boendet i Bumulayinga. M.m Men det är så mycket som står och trängs på min prioriterings lista. Försöker att hinna men vill ju även vara tillsammans med min lilla kärnfamilj och jag vill inte heller tappa min personliga arbetsglädje.
Till kvällsmaten blir det potatis  bongryta och tomatlökgryta. Bananer till efterrätt . Nu åker jag som många andra gånger till mitt "kontor" nära Mafinga för att kunna maila …..

Godnatt på er.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar