söndag 4 september 2011


Jaha du lilla dagbok!!! Kan du nu hålla reda på vad som är dagens uppgift ?

Först hämta cement till byggandet. Det behövs gångjärn till svängdörrarna i restaurangen. Har inte upptäckt var jag kan köpa sådana så jag behöver kanske fråga kommande volontärer om de kan ta med sig från Sverige.
Songela kom med ett par vänner igår kväll. Dessa killar är duktiga att bygga i bambu. så jag bejakar dem i att tillverka bambumöbler m.m.Jag behöver hålla koll på Songela för han håller gärna på med allt annat än vad jag har bett honom om. Överhuvudtaget handlar mitt arbete här mycket om att hålla koll . Att kontrollera.!

Vi var till pastorn för att bestämma datum för dopet av Johannesså den 11 September ska det bli dop i den Luterska kyrkan. Pastorn talade varmt om sin syster som är ogift. Det skymtade igenom att han skulle gilla om jag kunde bli släkt med honom genom att gifta mig med hans syster.! Kära Salome sitter som en Madonna och lyssnar på galen mans prat. Jag är så stolt över att vara hennes man. Jag är så stolt att vara pappa till Johannes. Även Salome vill gärna visa upp sin drömfamilj.

Vet inte om denna del kom iväg till Catharina Lind. Men hur som helst så var det stor begravning idag. Den pastor som var vår familjevän och som skulle döpa Johannes om två veckor HAR AVLIDIT och redan 24 timmar efter hans död är det begravning. Det var stor anslutning och jag var den ända vita och visst är jag annorlunda men jag känner mig totalt accepterad här.
Döden är så nära här. Någon sa till mig " Ni behövde dö lite oftare i Västvärlden för att uppleva att döden inte är så farlig som ni tycks tro"….

Tack gode Gud att jag får vara med och lära mig så mycket.

Ha det så bra alla vänner!!! /Ewout


2 kommentarer:

  1. Hej Ewout! Jag heter Sofie och ska resa till er i januari 2012 med min vän Ellinor. Tänkte kolla med dig om det är möjligt att få din mailadress och ställa frågor till dig om du har tid förstås. Mycket står i bloggen men har ändå lite frågor då det är den första volontärresan jag och min vän gör. Längtar otroligt mycket till våran resa och ser fram emot att få arbeta tillsammans med er. Med vänliga hälsningar, Sofie Nordin

    SvaraRadera
  2. Hej Sofie, sjalvklart kan du kommunisera direkt med mig.
    ewoutvanalphen@msn.com

    SvaraRadera