söndag 23 januari 2011

Hej alla vänner!!!!

Det har varit lite segt med dagboken ett tag.
Min stora älskade Salomes äventyr har sugit mycket kraft ett tag.
Kommunikationen mellan en man och en kvinna kan vara kämpig. Och tro mig! det blir inte lättare av att man är från olika kulturer och inte heller hjälper det att man har stor ålders skillnad.
Det underlättar inte heller om kvinnan inte vill kommunicera. Hon säger att hon på grund av sin graviditet inte tål en del saker . Hon blir hon kräkfärdig av lukten av kokt ris och likaså tycks hennes man åstadkomma en del illamående!!!

Samtalade med Salomes pappa och han tyckte det var helt naturlig att en gravid kvinna kan ha aversioner till sin man under perioder av sin graviditet. Som tur var så kom han med lösningen till detta problem. Han brukade spotta i sin hustrus mat och han säger att det ar ett beprövat medel som oftast hjälper. Nu kommer jag ju inte att prova denna Afrikanska metod.
Det är nämligen så att Salome tror sig må bättre av att bo hos sin mamma ett tag. (Hon kanske vill hon komma ifrån, för att slippa otrevliga medicin experiment)

Det ofödda barnet är redan på allas läppar. Ett mera efterlängtat barn är nog svårt att föreställa sig. Jag är helt övertygad om att allt blir till det bästa bara Salome sköter sin bromsmedicin som hon ska. Jag föreställer mig att Salome så småningom kommer att hitta på ett eget företagande. Arbetet med projektet tycks vara betungande för henne. Det är många kulturkrockar och hon blir lite skrämd av att verksamheten är så omfattande och att det är så mycket pengar som omsätts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar