måndag 31 januari 2011

Hej igen alla vänner!!!

Om ni hör ett skrik så är det jag som knappt står ut. Afrika kan vara så underbart men även så grymt jävligt. Nu kämpar vi med att få Alfred att kunna slippa den odugliga skolan. Han passar inte in här och trots att han har bättre alternativ och trots att han är 19 år så tycks det vara omöjlig att han laglig får sluta skolan.

Jag försökte att bistå honom men skolledningen förbjöd mig att lägga mig i detta. Alfred skulle själv uttrycka att och varför han skulle sluta skolan. Men hans argument var inte tillräckliga så i närvaron av hans mamma sa man åt Alfred att lägga sig på golvet för att få stryk med en käpp. Normalt låter barnen sig slås men Alfred sprang iväg.

Nu skriker jag snart igen. Jag blir sa upprörd, och tyvärr blir Alfreds sak inte bättre av det. Är nu i Mafinga för att dra i alla trådar som jag känner till. Något borde jag kunna göra. Jag hör av mig när jag vet mera..........

Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar