lördag 5 november 2011

Vi har ett fantastiskt gäng volontärer som är full av energi och handlingskraft.
Lite uppiggande kulturkrockar ingår i vardagsmenyn. Som när volontärerna erbjuder gåvor till skolan, och istället för att tacka så önskar rektorn sig dessutom egna privata gåvor.
Eller att man köper en splitterny cykel och på hemvägen tappar man bakhjulet. Inget att göra at anser cykelförsäljaren. Vi glömde väl att dra åt muttrarna!!!

Hade min vän Jessy på besök. Jessy är en trevlig person som jag anser ärlig . Men idag kunde jag ifrågasätta hans ärlighet. Jag köpte 50 st avokado av honom och han fick kontant betalt. Sen hörde jag att han åkte till Salome och köpte en del saker. Han sa till henne att han inte kunde betala eftersom han inte fått betalt av mig.

Min första tanke som jag sa till Salome var att det var ett bra sätt att få reda på att han inte är så pålitlig som jag föreställde mig. Då undervisade Salome mig. ”Men snälla Ewout !!! Du måste acceptera denna typ av oärligheter. Alla gör så och kan man inte få ta små favörer så blir risken mycket stor att vederbörande går över till grövre oändligheter ” En intressant lärdom!!!!

Volontärerna hade fått för sig att äta middag i Salomes nya restaurang idag. De betalade ordentlig och Kocken kunde få ösa på med gourme mat. och det blev en ordentlig smakupplevelse. Volontärerna var saliga av den goda maten och Salome var lycklig att ha ett härlig gäng med kunder. Kocken var lycklig och kände smaken av framtiden där han kan få vara den duktiga kocken som han är. Ewout var också lycklig eftersom detta var en försmak av hans drömrestaurang. En kvalitetsrestaurang långt ute i burscen.


Hälsningar Ewout


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar