lördag 12 november 2011

Jag är lite upprörd !!!

Bilen krånglar men Salome tröstar med att det är bara materiella saker och hon har så rätt.
Det gäller att komma ihåg vad som är det väsentliga men jag blir påmind om att jag fortfarande inte är en riktig hjälte. En riktig hjälte blir inte upprörd. En riktig hjälte kommer inte för sent till den avgörande mötet. En riktig hjälte linkar inte med skoskav, eller måste slänga sig i buskarna för att magen är i oordning. Hjältar är på rätt plats när det gäller de är alltid beredda.
Allt detta har jag sett på TV fast det var länge sedan jag såg på TV så det kanske har ändrat sig.
För min del är det långt kvar till att vara en riktig hjälte. Såg till exempel inte att framför näsan på mig blev en ung mamma avslängt från bussen för att hon inte kunde betala biljetten. Nu får jag gå och grämas att jag är för seg. En riktig hjälte skulle ha ingripit. Eller som spiderman ha slängt ut en lång spidertråd.

Nej istället sitter jag gemytlig på bussen någon passagerare ar upprörd att jag "mze" inte fick en bättre plats. Min granne skalar en apelsin åt mig och mycket omtanke kommer åt mitt håll....
Sitter och längtar efter Salome. Hon tjejen som tittar förälskat på mig . Hon med den söta
pojken på sin rygg. Salome säger att hon älskar mig mera nu när vi har Johannes. Hon säger att hon ser mig när hon pysslar med Johannes.

Sara är så hjulbent. Hon får näringstillskott kalcium och mineraler men kommer hennes hjulbenthet att växa bort? Eller behöver vi göra något mera. Snart kommer Thomas och Pieter Felecie och dom kan kanske göra något. Vi var och hämtade Vittnes. Hon tjejen som är full av maskar som äter sig i hennes knän fötter och händer. Hennes bror är även han en bedrövelse. Killen är mentalt störd och full av mask och handikappad och stackaren har nu dessutom brutit benet . Benbrottet vill inte läka och han far illa på lasarettet. Inget problem tycks räcka just nu och det är ofta något mera.

Hälsningar från Ewout



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar