måndag 21 november 2011

Tankar om framtiden...
Med viss ångest ser jag framtiden an. Visserligen har vi många positiva volontärer som vill projektet väl och när jag är trött så vill jag bara koppla av och låta deras krafter ta över. Men idag är det avskedsparty för några så dom är inte att räkna med.

Salome har aktiverad sin butik och det ser ut att bli en stor succe och flera av våra fina tjejer som är så duktiga att arbeta är nu i hennes butik och även Salome är där. Ja till och med min lilla Johannes är mestadels där så jag får väl gå dit och ta en fika.
 ”Hej Johannes hur är läget ? Gurgel lala.. Jaha du ser det på det viset! Och du har rätt jag skulle vilja göra som du, charma alla omkring mig och sen söka tröst och näring hos vår lilla mamma..”
Du är så vacker och gullig och dina ögon spanar. Du vill charma och du blir egentligen bara ledsen när du inte får någon respons. Jag ser på dig att du kommer att klara dig. Du är så älskad så jag är nog inte orolig för din framtid. Du är som dina halvsyskon i Sverige välskapt och intelligent .

Jag är mer orolig för den och den och den. Vet inte ens om det är någon ide att nämna alla som jag är orolig för. Men ändå när jag ser på Vittnes hon som är handikappad av all mask i benen, när jag ser kvinnor som liftar med lastbilar för att de inte har några pengar till bussen. Och när jag ser på lilla Qwin som bor hos sin mormor. Mormordern är gammal och orkar snart inte längre.
Och om jag inte orkar längre . Ja det oroar mig. Kommer Sauwady kunna finna sin väg?

När jag kramar dessa ungar så blixtrar kärleken. Jag älskar dessa skruttar som kommer springande och vill ha en kram. Jag älskar var och en även om jag behöver bädda ner dem flera gånger om innan det blir lugnt i lägret på kvällarna.

Var ute för att vara nattvakt inatt .Vaknade av att en ko från granne slickade mig i ansikte. En stor svart siluett mot kvällshimmelen. Nattvakten insåg att en sovande vakt inte är så mycket att ha. Men tröttheten tog ut sit pris. Det tycks som att ju fler personer jag aktiverar för att hjälpa mig ju mera arbete har jag skaffat mig....

Ha det gott alla vänner
Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar