lördag 26 november 2011

Tuffa tag!!!!

Kocken .Mr Mesissi har varit full i ett par dagar. Igår kom han tillbaka. Under tiden har vi hört hårresande historier från hans barn ( som nu är i vår storfamilj) Svikande och missar och dessa saker följer väl med i alkoholens spår. Men jag för min del måste komma ihåg vad som är min/vår uppgift. så jag tog i med kraft . Inför alla skällde jag ut honom och lovade honom ett ordentlig kok stryk om han inte kan sköta sig. Så nu har han att välja på . Antingen bryter han ihop och sviker sina barn igen som vanlig, eller så tar han mitt "stöd' tillvara och kämpar. Jag lovade honom betydande ekonomisk stöd om han kraftfullt anstränger sig och Salome och jag tycks vara överens om detta.
Om vår hjälp till de behövande barnen ska bli en påtaglig hjälp så får det vara någon "jävla" ordning. Så jag har bestämt mig . Vi arbetar för att hjälpa. Vi gör det med ett gott hjärta och samtidig med betydande styrka.
INGET SUPANDE. INGA SEXUELLA UTSVÄVNINGAR. INGET HARSCANDE.
Även rökning är vi stark emot eftersom musungos förebild blir väldig snart normgivande här. DESSA SAKER GÄLLER OSS SJÄLVA I VÅR STORFAMILJ OCH FÖR VÅRA MEDARBETARE OCH INTE MINST VOLONTÄRERNA.
Här ska det byggas för framtiden och hör sen…


Hälsningar från oss i Matanana


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar