måndag 29 november 2010

 Hej allla vännerna .

 Kommer just tillbaka från Dar. Var och hämtade den tyska läkare Thomas Koch och hans hustru. Om resan  kan jag säga att det är långt. Om maten kan jag säga är god och att jag älskar att skämma bort mig med härliga rätter. Vad sägs om gott kaffe med winerbröd. Det låter inte så mycket men det är ett par månader sen sist som jag kom att att frossa. Eller vad sägs om ångkokt krabba i vitlökssås. Vill man äta något gott så är det inte  Afrikansk mat. Men kanske längtar vi alla efter det som vi har uppskattad som  unga.  Jag blir alltid lite sjuk av den långa resan och det  är kanske även det som händer med många volontärer.   Många blir sjuka och man misstänker det värsta, men för det mesta är det att magen kommer i oordning genom dietombytet. Osäkerhet, kulturchock och imunförsvaret får sig en knäck. Man är trött och saker blir inte helt som man väntade sig.

 Nu håller vi på att komma in i december. Det ska bli ett omfattande julfirande dels med alla dagisbarnen ca 200,och dels med handikappsgänget från Mafinga. Kanske kommer det även att finnas utrymme till ett firande i Iringa. Gatubarns gänget är verkligen på hugget.
 Men nu ska jag skynda mig hem. Ryktet om vår "under doktor " har spridd sig och det kommer att bli bråda dagar. 
 
 Hälsningar Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar