torsdag 11 november 2010

Det är tidiga morgonen och det börjar ljusna en aning. Tanzanisk tid kl 12 =kl 5. Jag har klarat mig en lång tid utan klocka nu.Tidningar och nyheter har gått mig helt förbi men tror att presidenten Kikwete blir kvar en ännu period.
Jag hör att det börjar trumma på avstånd . Budskapet är då att någon har avlidit i natt. Begravningen blir omgående för så gör man här.
Tuppen var och är alltid tidigare än vad jag är. Jag var grisvakt  inatt d.v.s att jag sov i minibussen. I natt sov jag ovanlig bra och det var så tyst och lugnt.
Men sen när tuppen hade väckt mig så hajjade jag till.... Jag hade inte blivit uppmärksammad av några grisljud  och det är ovanlig att ett 70 tal grisar inte ger ett ljud ifrån sig.
JAG for upp och hoppar och till min skräck ser jag att grinden är öppen. Är det sant???? Har grisvakten inte hört när 70 grisa blir stulna.....
Det var ju därför jag sov i bilen !!!!!!  Jag rusar ut ur bilen och ner till killarna och ropar "Upp med er alla !!!!!!! Grisarna är borta !!!!!!"   Nejdå Baba... Gå och lägg dig igen. Vi flyttade grisarna till en annan fålla igår när du var till Iringa. Visserligen borde jag tåla en del men det går inte att somna om. Hur ska jag nu förklara detta ????
Salome kommer att ha väldigt rolig åt sin "Masai" under en lång tid framöver.

Ha det bra alla vänner..  Ewout

11sept 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar