lördag 10 december 2011

Hej alla vänner...

Energier flödar , pengar flödar, kärlek flödar. Hat flödar, avund, välvilja och motvilja flödar. Mot oss och från oss en mängd energier. Vi behöver vara medvetna om dessa energier . Vi kan lyfta eller sänka en händelse. Vi kan locka fram oanade styrkor hos en talare genom att "LYSNA" Vi kan göra en talare osäker och virrig. Vi måste bli medvetna om den skaparkraft som finns i oss.

Barnen har ett litet uppträdande. De har övat de har förberett sig. Men storfamiljen är inte komplett . Flera är bortresta och flera är försenade . Barnen anstränger sig men det vill inte bli riktig flyt i aktiviteten. Och plötsligen ser jag att åhörarna är inte givare av energi. De är konsumenter och vill låta sig underhållas. ......
Västvärden kommer med pengar till Afrika. Pengar kan omvandlas och omräknas till energier och där kan de utgöra ett positivt flöde. Särskilt om det är pengar som är skänkta av ett gott hjärta. Pengars energiers värde kan även minskas. Den välvilliga givaren kan äta tillbaka energier genom att ställa krävande krav på hur mottagaren ska använda pengarna. Revisionen kan utgöra ett positivt bidrag, men kan även bidra negativt. Vi kräver . Vi kräver !!!!! Givaren vill ha full utdelning av sin gåva . Han vill känna sig berikad av att hans bidrag var av stort värde.


Moster Tilda ska ge en gåva till lilla Lotta och lilla Lotta ska veta att gåvan är en stor gåva. Lotta måste värdera gåvan och Moster Tilda har specificerat hur gåvan ska användas. Du ska vara väldigt rädd om gåvan och inte ge bort den till någon annan. Det är kanske en gåva som har gått i arv och kedjan ska inte brytas. Men snilla Lotta gå nu till moster och tacka. Jag förstår inte vad som har hänt med Lotta ? Hon är ju inte ens tacksam !. Om man skulle kalkylera i ett vidare perspektiv om kärlek, pengar, energier så skulle det inte förvåna mig om man kom fram till att vi fortfarande dränerar Afrika på en mängd med saker.
En känslig person som jag upplever att alla dessa energier och glädjen över positiva energier ger jubel i hjärtat. Jag ser att jag måste hålla styr när negativa energier ställer sig på scenen. Ewout du får inte låta dig tyngas av dessa energier, för då har den negativa sändaren fått bingo och kommer att sända mera av den varan. Ibland känner jag mig som en mjölkkossa. Omgivningen kan så till den milda grad klämma ur dropparna ur denna tåliga ko..... Undrar hur det påverkar hälsan att känna sig utnyttjad under längre perioder. Tror mig veta att hjärtat påverkas av både positivt och negativt.

Får väl åka en sväng till lilla Johannes. Han är totalt utan illvilliga energier. Visserligen kan han bli irriterad när han inte snabbt får som han vill men hela hans väsen är så fyllt med härligheten. Han rör sig ständig när han är aktiv. Armar och ben tränar. Till och med syns lite magmuskelknippen. Det känns som att han blir stark som en björn. När vi kommer igång med kramande och gullande så känner jag att han är mycket stark för sin ålder. Här slänger sig Tarsan på sin modståndare och gormar medan han biter med sin tandlösa mun.
Det är väl få barn som är så uppassad och älskad av så många. Vi kom hem efter ett par dagars frånvarande. Hela storfamiljen kom störtandes. knuffandes och brottandes för att vara den som får ta emot Johannes!!!!!!!!!!
Han har ganska mörka ögon nu men inte med den bruna tonen som Salome. De är mera mörkblå eller om man kan kalla det för stålblå.
Det är ett äventyr att gå med honom i folksamlingar och det är nästan ingen som inte blir berörd av honom. "Vad är detta för barn ? Jag blir kär i honom fast jag aldrig har sett honom förut"
Har inte tid att skriva mera nu för nu jag ska hem och gull-brottas med Johannes !!!

 Hälsningar Ewout


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar