onsdag 23 mars 2011

Sjukdom innefattar kanske även ett positiv element. Det känns när febern som en gardin lyfter sig och man förstår att det är över för denna gång. Det känns rentav att det har tvättats fram ett litet fräschare jag bakom slöjan. Med små barn kan man se det ganska tydlig att barnet liksom har utvecklats under sin sjukdom.

Salome tycker nog att jag är ganska barnslig. Hon tittade på mina fötter idag och konstaterade att jag inte klarar av att pyssla om dom på egen hand så det togs fram en balja med varmtvatten nagelsax och pinset.
Vad behöver du pinnseten till ? frågade jag ängslig…


Sätt dig och håll dig lugn. Hon klippte mina naglar tvättade fötterna och sen kom pinnseten till användning.
HON PLOCKADE ÅTTA FLYGLARVSTORA MASKAR UR MINA FÖTTER. " Giggels" alltså Jaha .. Det är tur att man är gift med en så kavat kvinna!!!

På internet och facebook var det flera deltagande meddelande som visade att jag kunde få välbehövlig medkänsla.

Tack vännerna !!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar