lördag 19 mars 2011

Hela kroppen värker. Jag har feberanfall och munnen är sårig inuti. Men det är ingen fara det är bara malaria. Jag har tagit medicin men det känns som om jag är allergisk mot medicinen. Internet går sa illa kan inte öppna de mail som ser ut som uppmuntran. och jag behöver uppmuntran.!!

Min dyslexi tycks har ökat och jag kommer dessutom inte på ord. JAG ÄR ORDENTLIG NERE OCH HÄR DäR JAG ÄR PÅ MITT KONTOR FINNS INGEN SOM JAG KAN BEKLAGA MIG INFÖR. NÄR JAG BERÄTTAR FÖR AFRIKANER SÅ SÄGER DE POLE…. OCH SEN ÄR DET BRA. MALARIA ÄR EN SÅ VANLIG GREJ HÄR. Men för mig känns det inte så vanlig.

Gråten dämmer sig upp i min hals.. Känner mig ensam trots att jag har världens härligaste familj. Sover av någon anledning i ett eget rum nu under Salomes graviditet. Akisa kom och tittade till mig och frågade om jag inte var lite rädd att sova ensam och det är jag kanske. Det måste fungera med denna Afrikanska familj.

Jag har ordentlig sjabbad min härliga familj i Sverige. Vet inte om de har glömt mig, eller om de medvetet tar avstånd från mig? Skulle vara härlig att ta Jonas på armen och visa honom hur det är här. Nej föresten… Han är inte den lilla killen som jag minns. Måste nog lägga mig och försöka att sova. Hela världen snurrar.

Kramar från Ewout

2 kommentarer:

  1. Du är en eldsjäl, och själva ordet säger ju att du brinner för det du gör. Men när man är en eldsjäl, får man se upp, så man inte bränner ljuset i båda ändar. Det kanske du har gjort den sista tiden? Efter att ha följt din blogg, kan jag ju bara konstatera att du åstadkommit STOR SKILLNAD! Du har lyckats samla in resurser för att förbättra för människorna i din närhet. I en kontinent där barnen ännu blir föräldralösa av HIV/AIDS. Om man kan bli utbränd av att ha ETT problematiskt barn, så är det ju inte underligt att du blir utmattad.
    Jag är ingen expert, men mitt tips är att du prioriterar din fysiska hälsa, så att bristande or

    SvaraRadera
  2. Så att du inte fysiskt brakar igenom. Försök hitta stunder att leva i nuet, när du har glada människor omkring dig. Skruva av alla "behövstankar" och se att du faktiskt gjort STOR skillnad!
    Jag har inga ekonomiska resurser att dela med mig av, men skulle gärna arbeta gratis i din organisation. Jag är förskollärare med intresse för waldorfpedagogik och har befunnigt mig under knepiga förhållanden förr!
    Finn kraften och SE vad du gjort! Och all lycka med Salome och barnet.

    SvaraRadera