tisdag 22 mars 2011

Att ha malaria är inte så kul. Men eftersom man är halv dvala så upplever man det inte så medvetet. Och om man tar medicin så går det över. Visst är det uppmuntrande. Jag tar de skolmediciner som rekommenderas och det är lätt att ta en test hur situationen är. En droppe blod analyseras och ett säkert svar kan ges.

Jag har blivit väldig förtjust i naturmedicinen ”ARTIMESIA ” i pulveriserad form som man gör ett the av och detta bäska the känns välgörande. Det finns många goda vitsord för att ta sin dagliga kopp Artimesia. Vet inte om den finns på hälsokosten i Sverige.

Vi har ambitionen att odla det. Först i den lilla skalan och förhoppningsvis även i större skala för framtida försäljning. En Tysk volontär (Jonas) vän och sonen till den doktor Thomas som är här hos oss ibland här tillsammans med volontärerna anlagt en betydande läkeörtagård. Har odlar vi nu Artimesia för att se hur den trivs på dessa breddgrader.

Tyvärr behövdes det att jag blev sjuk för att jag skulle börja tro på Artimesia som förebyggande malaria medicin Ska nu framöver försöka vara konsekvent att ta det dagligen. Och se hur det påverkar min hälsa.

Salome putar betydande med sin mamma mage . Hon kommer att behöva ha mamma byxor och jag har svårt att tro att de är tillgängliga här.

Så min fråga är kan du som läser köpa mamma byxor till Salome beställa en resa till Tanzania och komma hit med dem . Du kan komma som volontär. Du kan komma som betalande gäst, Vi kan hjälpa dig med kontakter och kunskaper. Om safari, Zanzibar M.m m.m Men glöm inte byxorna. VÄLKOMNA!!!!!!

En tillfrisknande Ewout Mr Moyo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar