lördag 25 december 2010

God Jul alla vänner, läsare och volontärer!!!

Det skymtar igenom att jag är troende. Inte religös för religion har med en namgiven religion att göra. Jag förespråkar BRODERSKAP över alla gränser KÄRLEK till allt skapat. Ej dömmande och Gör till andra vad du vill att de ska göra till dig.
Mitt hjärta sväller över av människokärlek så som igår när ca 150 barn var hemma hos oss för att tillsammans fira Jul. Det blev Jul i en mycket stor bemärkelse . Så härliga duktiga positiva barn!  De dansade och sjöng, sprallade och var uppriktig bedjande. Jag har svårt att föreställa mig ett mer givande julfirande.

Dagen innan var vi med 10 ungdommar och 4 volontärer i Mafinga. Där firade vi tillsammans med våra älskade vänner  "Tupendani" en grupp av handikappade människor.Vi  hade med oss frukt och en pennigagåva till var och en. En kvinna som tar hand om andra behövande väldigt mycket kunde vi ge råd att köpa en symaskin.. ÄVEN DÄR VAR DET DANS  MUSIK OCH GLÄDJE  SOM PRÄGLADE VÅR GEMENSKAP. Nu vill jag att många som har bidragit till att vi kan arbeta på det sätt som vi gör ska känna att de är en stor del i denna positiva utveckling. NI ÄR DEL I VÅR GEMENSKAP. En gemenskap som förhoppnigsvis ska ge ringar på tidens vatten och tillsammans med andra människor bejakande insatser ska skapa en allt bättre framtid. En framtid där vi är bryende och älskande över alla gränser.

 Kram till Er alla. Vi i Matanana vill önskar Er en God Jul och ett berikande nytt år!!!!!!
 Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar