söndag 5 december 2010

Kära läsare!!
 Ibland är det inte så mycket att skriva om.  Rutinerna tar sin tid och i dessa dagar är det "budget' dax. D.v.s. avlöning till alla som arbetar åt oss.  Att handla och samla in alla förnödenheter för kommande månad. Hårt arbete men kanske inte direkt något som är  så intressant läsning för bloggläsare.  I verkligheten är det mycket intressant och enerverande för oss. Har vi fått tillräcklig med medel för att kunna förse 220 barn med närande mat.  Finns det pengar så att alla kan få sin lön ???  Den tyska doktorn har nu åkt. Jag Hoppas att han inte har tröttnat på alla de problem som finns här, och att vi tillsammans kan utarbeta en hållbar plan för en markant  hälsoförbättring i byarna.

 Mitt arbete är nu åter igen att få medhåll och konkreta åtgärder så att stryk i skolan ska bli historia. Stryk och barnarbete tror jag att vi är ganska bra på gång med att markant minska.  Den sexuella övergreppen är mera svåra att sätta fingret på. Min förhoppning är att vi ska kunna åstadkomma en total förbättring  i de byarsom vi arbetar i. Med förhoppningsvis förbättrad undervisning , sjukvård  och minskning av fattigdomen. En mycket ambitiös arbetsplan  men faktum är att om vi får tillräcklig med stöd utifrån så är min övertygelse att vi kan åstadkomma en påtaglig förbättring. Jag har nu de bestämmande myndigheterna med på noterna. Det är inplanerade och intressanta möten med skolstyrelsen  sjukvårdsdirektören  landshövding m.m  så önska oss lycka till och stöd oss gärna på 900159-5  !!!
Vi kan bli ett exempel som kan ge betydande ringar pa vattnet.

Hälsningar från oss i Matanana....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar