måndag 6 december 2010

Hej alla vänner....

Den som har han ska dela med sig och det låter väl ganska vettigt. En vän till mig försöker få ihop pengar till en begagnad traktor men han får ständiga bakslag. Hans mamma har blivit sjuk och behöver pengar till detta . En släkting ska gifta sig. Om han kan hjälpa till med kostnader till detta. Han har kvar skulder till
svärföräldrarna. Brudgåvan ( som var orimlig stor är inte till fullo betald) Hans bror behöver få hjälp med skolavgiften till sina barn.Folk har fått reda på att han har en sparad slant. HAN HAR, och då är det självklart att han ska dela med sig !!!!!!!!!!!!!!!!
Behöver man något så går man till den som har (självklart) Alla vet ju om att Salome har gift sig med  en Musungo och alla vet att en Musungo har pengar.
Man kan ju se att denna musungo  hjälper så många människor så han är troligen orimlig rik.. Man tar av den som har och om han inte ger frivillig så får man väl ta ändå.
Så det har inget med att göra att man behöver vara tacksam att få ekonomisk hjälp. Det är bara en självklar utgämning av en förövrig orättvis värld.
Där kommer han förresten med sin bil. Han ser stressad ut (trots alla sina pengar). Han är kanske på väg till Hospitalet med några barn, men det är tydlig att det finns plats kvar i hans bil. Jag borde ju kunna fått plats med mina barn och grönsakerna som ska till torget. Va ??? Han bara åkte förbi. VILKEN ÖVERSITTARE
det fanns plats kvar i bilen men han hjälpte mig inte till stan!!
JAG som trodde att jag vände ut och in på mig för att hjälpa har nu blivit en översittare !!!!!

Hälsningar Ewout

1 kommentar: