lördag 8 februari 2014

Ett nytt litet underverk har kommit till världen!

2014-02-06
Plötsligt står Salome här framför oss med ett litet knyte i sin famn.
Jag kallar knytet för ENGEL. Ett annat namn som näms är GRAVIN. Vi får ha familjeråd om namnet ikväll. Allt är väl med både barnet och modern. Barnet är väldigt blank, långa fingrar och tår. Återkommer imorgon när jag har smält det som händer. Måste sända mailet och springa till min familj!!!!! Måste hålla ordning på Johannes. Han kom konkande på leksaker som han tycker att ENGEL ska ha .
KRAM på Er alla Ewout!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2014-02-07
Angel (malaika) och Gravin är de två namn som kommer upp mest. Det känns inte 100 % än med namnet men barnet ser inte ut att bry sig om det. Salome är den bäst tänkbara mamma. Det som är väldigt tanzaniskt är att barnet blir inpackat i väldig mycket skyddande lager; mössor och dukar åt alla håll. Det är ett vackert barn och jag ser inte vilka drag som dominerar men Salome säger att det är många drag gemensamt med Johannes. Salomes mamma ska kampa ihop med Salome nu den första perioden. Jessica är även en av de starka supportrarna. Salome får mycket stöd av Jessica och det glädjer mig mycket. Mitt uppdrag tycks vara Johannes och det är ett uppdrag som jag inte behöver bli ombedd för två gånger. De småbarn som inte går i skolan är mycket under mina vingar. Nu när vi har reducerat arbetsstyrkan behövs alla insatser från de kvarvarande..
Som ni har förstått så kämpar vi med dålig ekonomi, särskilt på kort sikt. På lite längre sikt kan jag se ljuspunkter.
Tacksam for all hjälp vi kan få.   

Hjälp kan sändas via Linnea Grandell
linnea.grandell@hotmail.se
www.matananasbarn.blogg.se

Konto för insamling i Handelsbanken:
6705-701 264 438

Märk insättning med MKM samt initialer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar