onsdag 14 mars 2012

Hej ….

Man finner vad man söker. Jag hittade en bok om själen och Qvantfysik.

Mycket intresserad ägnar jag mig åt boken men boken beskriver inte på det sättet som tilltalar mig så interesset falnar. Så söker vi var och en de svar som tilltalar oss. Sort söker sort.
Det är kanske därför att så få människor verkligen kan byta kultur och åsiktssammanhang.
Vi kommer till Afrika och vi förkastar det som skär sig med våra egna åsikter och invanda sammanhang.
Det kan rentav kännas lättare att bilda en skola och påverka Afrikaner att bejaka våra erfarenheter och kulturmönster m.m.
Undervisa i våran etik , våran logik, våran vetenskapserfarenheter. Då känner vi oss hemma och trygga. Nu kan vi kritisera mottagarens okunnighet tröghet. Och vi kan med våra gelikar oja oss över detta obildbara folk.

Jag har ett problem. Nej föresten jag har många problem. Men det problem som jag tänker på just nu är att jag har svårt att förstå och höra vad unga människor säger. Man kan säga att det är ett ålderstecken eller dövhet men jag tror att det är något mera . Jag tror att de och jag inte har kommit i parallell i vårt interesse område och att där uppstår ett 'förstå' varandra problem.


Hälsningar Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar