torsdag 29 mars 2012

Hej vännerna. Är allt väl i Sverige ???

Nej föresten jag vet att inte allt är väl. Men man kanske kan säga är det är sämre eller bättre än väntat. Man håller på och sen upptäcker man att detta var livet. Jag förväntar mig alltid mera men vet inte om det är rättvist. Så många människor har mindre, och även de får streta vidare.
Om jag är lite trött så går jag och gosar en stund med Johannes. Just nu är han en aning sjuk, tillräcklig sjuk för att bli härlig gosetillgänglig men inte sjukare än så. Att ha en baby när man är i min ålder är ett härlig äventyr. Förståndiga människor skulle säga att det är oansvarigt men jag har egentligen aldrig upptäckt vaför man ska begränsa sig.

Visst gör man det lite jobbig för sig själv med denna inställning. Så som idag när jag tog min avställda Landcrousier till Inringa 90 km bort med ett antal knepiga poliskontroller på vägen. Hade med mig en duktig mekaniker som kunde hålla bilen åkandes men att tampas med polisen och att köra var min uppgift. Vi klarade det. Två gånger behövde jag ge muta, men allt gick vägen. Jag kanske ändå behöver fundera på om jag inte skulle lära mig att begränsa mig . Det var faktisk ganska påfrestande.
Mekanikern är ganska otroliga här. De kan hålla igång de mest skruttiga fordon och att lyfta ut en trasig lastbilmotor när bilen har fått haveri i en uppförsbacke tycks inte vara omöjligt.

Hälsningar Ewout...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar