onsdag 7 mars 2012

Lea är en kvinna som har arbetat hos oss i flera år men sen ville hon börja med en egen butik.
Till de andra anställdas förtret så lurade hon till sig pengar av mig genom att påstå att hennes mamma var sjuk och att hon behövde pengar för att åka dit.
Det gick inte bra med butiken så den upphörde.
Lea är nu mest på pubben och där är den vanliga inkomsten att kvinnor prostituerar sig.

Lea har två små flickor. Här om dagen så var det någon som stal en balja med tjugo kg ris från Salomes butik. Samma dag på eftermiddagen så kom en av Leas flickor till Salome för att köpa matolja. Den glada flickan kom skuttandes och ville ha matolja och några små saker till.
Flickan berättade glatt att pappan hade kommit hem med en stor balja med ris och nu skulle det bli kalas.....
När byledningen (som även fungerar som ordnings myndighet)  på uppmaning av Salome åkte till familjens hus så hade pappan sprungit till skogen.
Här riskerar folk som stjäl att uppretade personer dödar dem genom stryk eller genom att tutta eld på tjuven efter att ha hällt bensin på den misstänkta.
Nu går jag och tycker synd om familjen men Salome förbjuder mig att lägga mig i problemet..

Ewout



1 kommentar:

  1. tänk vad problematiskt det kan vara ibland. Visst det är ju fel att stjäla men de ska ju heller inte behöva dö för det. Kan förstå din frustration Ewout, jag tror att du på nåt sätt tänker att du vill hjälpa den här familjen och kanske är det fattigdomen som driver människor till dessa handlingar att stjäla mat för att kunna överleva? Å i dessa lägen vill man då hjälpa så att det inte behöver ske fler stölder..Å så ska man inte lägga sig i svårt att låta bli kan jag tänka mig...lite tankar från mig
    Mvh Madde Ring

    SvaraRadera