fredag 6 april 2012

Hej igen alla vänner..

På en resa till Iringa blev det stopp i trafiken. Folk kom springande från alla håll och när jag undersökte vad som lockade blev jag förskräckt. En lastbil med släp lastad med drckabackar hade åkt av vägen. Förarhytten hade knycklats ihop, tveklöst med människor i som var dolda eller illa skadade. Och oberoende av denna tragedi så var det en stor skara människor i färd med att länsa fordonet från sin last................

Min lilla Johannes har ett påtaglig interesse av djur. Johannes spanar på alla djur som han får syn på.
Var med Johannes pa en liten prommenad till en granne. Hos denna granne var man ifärd med att mjölka en motsträvig kossa. Kossan for synligt illa. Att se detta upprörde Johannes till den grad att jag fick snabbt gå undan från denna situation. Vad ska det bli av min älskade pojke? vad har han med sig i detta märkliga jordeliv!!?
Om jag funderar på vad som är det specifika hos Johannes så är det nog detta att han har stora ögon, och att han spanar så intensivt.
Hälsningar Ewout..

Johannes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar