lördag 16 juli 2011

Visst blir man trött ibland.
Qvinnan med sitt elaka sår i benet som jag och några volontärer tog hand om . Jag tog henne till lasarettet till Mafinga. De sa att de tog vävnadsprov för att sända till Dar es salaam för att se om det var elakartat .Har varit några gånger till lasarettet för att se om svaret har kommit. Men nej …Det fanns inga papper på denna patient. Idag igen dit för att utröna om svar hade kommit. Nej det kommer inget svar för vi tar inga vävnadsprov här. För det måste du åka med patienten till Iringa!!!.
Visst blir man trött ibland.

Åter i Dar for att hämta Sandra Stavferfeld och dr. Eugen från tyskland och hans hans två döttrar.
Landet med sina många överraskelser.
Har sökt länge efter en reservdel till min bil. Hittade det i en liten butik i ett mindre samhälle för 120 skr. Jag kände mig osäker och gick för säkerhets skull till huvudimportören Han hade den inte i lagret men sa att priset för detta enkla lager med bussning var 3000 skr. Först fick han fram ett pris på 4000 kr men sen ändrade han sig till 3000!!.
Lämnade bilen för att de skulle montera den billiga delen. Vid inchekningen ville de ha en complett förteckning på allt som fanns i bilen inklusive reservhjul domkraft. m.m. Man är så vana vid att  montörer stjäl ur bilarna.
Pust och stånk igen.....

Ewourt….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar