lördag 23 juli 2011

Nej Capucino har inte blivit född ännu ……

Stackars Salome är i Iringa. Har fått uppmaning att motionera mycket, så nu vankar hon omkring i staden. Hon har hittat ett rum i Iringa för det var inte kul att bo på lasarettet. Alldeles för många sjuka människor där tyckte hon. Halva Matanana vill nu åka till Iringa för att besöka Salome. Sist var även Akisa med.
När vi var hos Salome så kom plötsligen Akisa och strök sig mot mig. Inte för än efteråt förstod jag vad som var orsaken. Hon kom och bad mig i forväg om ursäkt att hon inte ville följa med mig tillbaka till Matanan!! Akisa övertalade nämligen Salome med gråt och stor övertalning att hon ville stanna hos mamma i Iringa. Det ska bli fantastiskt att få ett eget barn med Salome men för mig är även Akisa så mycket mitt eget barn.!!

Har köpt en ny madrass. Barnet ska nämligen sova i samma säng som mamman. Ska även köpa en babysäng och blöjor trots att Salome tycker det ar onödig. Kultur skillnaderna börjar tidig men jag tror att vi kan hitta en bra mellanform.

Om det är någon jag saknar nu så är det min mamma som dog för flera år sedan. Min mamma levde med i vår lilla familjs tillblivelse. I varje brev som jag fick av min mamma så vurmade hon om att jag skulle värna om Akisa. En liten anekdot var när jag skrev till min mamma att hon inte behövde vara orolig för mig så var hennes svar " Jag är inte alls orolig för dig. Jag är orolig för Salome och Akisa"
Min Mamma hade en stark föreställning om himelen och om återfödselse. Jag hoppas att hon hade rätt och att vår förening är bestående!!

Ewout....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar